2.9.09

241 - bayangan seorang darth vader

percaya atau tidak, semasa awal zaman persekolahan asrama dulu aku ialah seorang yang baik dan naif. juga berbudi pekerti dan selalu dibuli.

hal ini berlarutan sehinggalah suatu hari, ada seorang rakan berkata, (lebih kurang begini), "ada empat jenis orang dalam peringkat pergaulan kita ni, iaitu (mengikut peringkat pangkat sosial) jahat bijak, skema bijak, jahat bodoh, dan skema bodoh."

"kau dan aku tahu kau tidak bijak," sambungnya lagi. aku tidak mengiakan, juga tidak menafikan. "takkan kau mahu jadi skema, dan bodoh?"

kau pernah tengok filem dwi-trilogi starwars? keadaan di atas adalah sama seperti semasa darth sidious menghasut anakin skywalker untuk memasuki kultus sith yang gelap.

ya, kisah aku seterusnya lebih kurang sama dengan kisah darth vader, yang masih kurang hanyalah light sabre.

1 ulasan:

  1. kawan kau terlalu jujur.aku nak skema,baik,bijak, cantik,menawan boleh?hmm terlalu bnyk pula.

    BalasPadam

Sila fikir betul-betul dan periksa ejaan sebelum meninggalkan pesanan.